مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

مسابقات شهر رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه برگزار شد

به گزارش دانشگاه نیوز به همت باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و مشارکت بخش خصوصی  مسابقات شهر رباتیک با حضور 106 تیم دانشگاهی و آزاد و در 8 لیگ تحت عناوین لیگ امداد گر با 6 تیم  ، لیگ مین یاب با 8 تیم  ، لیگ مسیر یاب با 39 تیم ، لیگ خودرو های هوشمند با 13 تیم ، لیگ جنگجوی سنگین وزن با 16 تیم  ،لیگ جنگجوی سبک وزن با 13 تیم ، لیگ ربات های آزاد با 3 تیم و لیگ شبیه ساز دوبعدی با 8 تیم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با شکوه و عظمت قابل توجهی برگزار شد.
محمدحسن رمضانی در حاشیه برگزاری رقابت های نهایی نخستین دوره مسابقات رباتیک شهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: 15 سال است که تیم های رباتیک امدادگر ایرانی ضمن حضور در رقابت های جهانی حتی مقام نخست را به خود اختصاص داده اند، اما در زلزله اخیر شهرستان اهر این ربات ها در یاری رسانی و امداد توفیقی نداشتند.
وی در بیان دلیل این عدم توفیق گفت: 

 تاکنون دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و دانشجویان فقط برای نمایش و حضور در مسابقات ربات ساخته اند.
دبیر اجرایی رقابت های کشوری رباتیک شهر افزود: با بررسی و مطالعه 120 قطعه عکس، چندین حلقه فیلم و انجام مطالعات میدانی توسط کارشناسان و محققان رباتیک کشور، برای نخستین بار در جهان ، پیست اهر برای انجام مسابقات ربات های امدادگر طراحی شد.
وی خاطرنشان کرد: این پیست متناسب با معیارها و شاخص های داخلی بومی سازی شده است، در حالی که پیست هایی که تاکنون مسابقات ربات های امدادگر در آنها برگزار می شد، متناسب با قوانین و شرایط کشور ژاپن بود.
رمضانی ادامه داد: بر خلاف ژاپن، منازل چوبی در ایران بسیار کم است و لذا آوارهای چوبی در زلزله ها اندک هستند؛ اما پیست اهر با استفاده از خاک، گل، لاستیک، چوب و ... طراحی شده است.
وی از ثبت مقدماتی این پیست و تلاش برای ثبت جهانی آن خبر داد و افزود: بزودی توسط تیمی از کارشناسان خبره بررسی و واکاوی تصاویر، فیلم ها و مستندات باقی مانده از تمام زلزله های ایران آغاز می شود تا با الگوبرداری از آنها، زمین های متناسب شبیه سازی و بازسازی شود تا در زلزله های احتمالی کارایی داشته باشند.
دبیر اجرایی رقابت های کشوری رباتیک شهر از راه اندازی لیگ ˈفری روبوتˈ برای نخستین بار در کشور در این رقابت ها خبر داد و گفت: این رقابت ها با شرکت سه تیم اجرایی شد که در آن تیم ها با دانش و اطلاعات فنی خود و قطعاتی که در اختیارشان قرار گرفت، در یک بازه زمانی مشخص به ساخت ربات پرداختند.
وی افزود: به این ترتیب دانش فنی تیم ها در عمل به بوته آزمایش گذاشته شد و برای فنی تر شدن و کارایی هر چه بیشتر آنها اقدام شد.
رمضانی با اشاره به حضور ناظران جهانی در این رقابت ها افزود: مطابق نظر اعضای کمیته روبوکاپ جهانی، سطح مسابقات بسیار عالی توصیف شد.
پیست مسابقه ربات های امدادگر اهر، برای نخستین بار در ابعاد 12 در 16 متر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه طی چهار ماه طراحی و اجرا شده و در طراحی و اجرای آن سینا نوروزی، مجتبی قربانعلی بیگ و میثم حسنی از داوران لیگ امدادگر این رقابت ها مشارکت داشتند.
این گزارش حاکی است در کوران مسابقات لیگ امدادگر در زمین اهر و با وجود ناآشنایی تیم ها با این زمین، یکی از تیم ها توانست یک مصدوم را به طور کامل نجات دهد و نشانه های آن را ثبت و ضبط کند.
این رقابت با شناخت تیم های برتر لیگ های دانش آموزی و دانشجویی ربات های امدادگر، جنگجو، مین یاب، شبیه ساز دوبعدی، مسیریاب دانش آموزی و مسیریاب ویژه به کار خود خاتمه داد.
لازم به توضیح است دراین مسابقات برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک جهان از زمینی که به صورت شبیه سازی از زلزله اخیر شهرستان اهر بود برای مسابقه رباتهای امداد گر استفاده گردید و این زمین به نام مسابقات شهررباتیک باشگاه پژوهشگران جوان واحد فیروزکوه ثبت شد.
از این مسابقات بیش از 20 هزارنفر از مسئولین ، دانشجویان ، دانش آموزان و مردم محترم شهرستان فیروزکوه بازدید به عمل آوردند که در نوع خود بی نظیر بوده است .
در مراسم اختتامیه نیز رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و دکتر زیگلری و همچنین سردار غلامی مسئول کمیته جستجوی مفقودین حضور داشتند و طی سخنان ارزنده ای بر اهمیت و ارزش مسابقات افزودند و توسط این عزیزان جوایز به برندگان لیگ ها اهدا شد.
در پایان نیز حسنی رییس واحد فیروزکوه طی سخنانی ضمن تشکر از همه پرسنل و همکاران خدوم دانشگاه ، میهمانان و افرادی که در این مسابقات حضورداشتند و تلاش کردند تا به بهترین صورت مسابقات برگزار شود گفت : عزیزانی بصورت شبانه روزی تلاش کردند تا این مسابقات به بهترین صورت برگزارشود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه از همه آنها تقدیر و تشکر خالصانه دارد .

وی حفظ ارزش های اسلامی و فرهنگی را از برگزاری مسابقات و سمینارها با اهمیت تر دانست و تاکید کرد: مزیت این مسابقات بر موارد مشابه آن نیز در حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی بود که جادارد از همه دست اندرکاران به صورت ویژه تقدیر و تشکر شود .

نظرات 1 + ارسال نظر
مینا دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:03 ق.ظ http://lebas5.mihanblog.com

دوس داری آی پد 4 برنده بشی اینجا ثبت نام کن
http://atm733.ir/?ref=1355514422

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد