مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

موفقیت ICM در ارائه دو ربات جدید بالارونده

شرکت International Climbing Machines یا به طور اختصار ICM دو ربات جدید بالارونده از دیوار را معرفی کرده است که به مجموعه ربات های اصلی بالارونده آن در سال جاری می پیوندند. این ربات های مینی با هدف بازرسی از سدها، توربین های بادی و زیردریایی ها، برای رفتن به مکان و فضاهای تنگ در نظر گرفته شده اند در حالی که مدل های ماکسی و بزرگ تر آن ها برای مقابله با سطوح بزرگ طراحی می شوند.

 

 ربات جدید MINI Climber که در درجه اول برای اجرای برنامه های نیروی دریایی ساخته شده با وزن 9 کیلوگرم دارای طول فقط 35 سانتی متر و عرض 38 سانتی متر است. این ربات کوچک از فیبرکربن و اپوکسی جهت حفظ حداقلی وزن ساخته شده و یک بازوی رباتیکی را با خود حمل می نماید که می تواند جایگاه لیزر برای برداشتن پوشش های سطوح پیچیده موجود در فضاهای محدود مانند شرایطی که در زیردریایی های هسته ای وجود دارد، باشد.

        

طبق اعلام ICM، این کمپانی به زودی توسعه ربات بالارونده مینی را به اتمام می رساند تا این ربات توسط نیروی دریایی ایالات متحده به کار گرفته شود، اما مدل بزرگ تر MAXI همچنان تحت توسعه و ساخت قرار دارد. با این حال مدیرعامل این کمپانی، سام ماجیو گفته است که MAXI جهت بالا رفتن از سطوح بیرونی کشتی های نیروی دریایی برای اجرای وظایف برداشتن پوشش بکار می رود و قادر به عبور از موانع 25 میلی متری است.

ICM ساخت ربات های بالارونده از دیوار را از سال 2001 آغاز کرده است پس از آنکه مالک یک شرکت پوشش های صنعتی از نبود راهی ساده برای پاکسازی ساختمان های بزرگ اظهار تاسف کرد. روش های سنتی داربست بندی، سکوب بندى و سندبلاست شیوه هایی کثیف و خطرناک می باشند و محیطی بسیار نامناسبی برای کارگران در حال کار در بالای زمین ایجاد می کنند به طوری که آن ها باید در هوای پر از گرد و غبار، خرده سنگ و بلورهای رنگ تنفس نمایند.

رای حل این مشکل، ICM اولین ربات بالارونده خود را اختراع کرد که از یک سیستم خلاء برای چسبیدن به دیوارها و یا حتی سطوح هوایی استفاده می کرد. از آنجایی که یک دیوار صاف ممکن است شامل موانع، پیچ و بست، برآمدگی و یا کثیفی باشد، این ربات نیاز به توانایی جهت کنار آمدن با سطوح ناهموار داشت. از این رو ICM به توسعه یک لایه فوم لاستیکی ضخیم اقدام کرد که موجب تشکیل یک صفحه فشار لوله ای برای خلاء شده و به عنوان مخزن عمل می کند. این فوم قادر به مدیریت ضربه های 20 میلی متری است که به ربات اجازه بالا رفتن از دیوارهای آجری، صفحات فولادی و سطوح بیرونی هواپیما را می دهد.

تمامی ربات های ICM از راه دور کنترل می شوند، و توسط یک کارگری که از دوربین های ویدئویی و کنترلر نوع بازی ویدئویی استفاده می کند، اجرا می شوند. انواع مختلفی از دوربین ها و سنسورها، سیستم های پاکسازی (سایش، انفجار شن و ماسه و غیره) و سیستم های رنگ آمیزی می توانند به ربات ها متصل شوند. موارد کاربرد معمولی از این ربات ها، بازرسی تیغه های غول پیکر توربین های بادی، پاکسازی درون و بیرون مخزن های ذخیره سازی، پاکسازی مخازن کف کشتی ها و زیردریایی ها و بازرسی بتن در سدها و نیروگاه های هسته ای می باشد.
ربات جدید MINI در حال حاضر به عنوان ربات بالارونده استاندارد در دسترس قرار دارد. ربات بزرگ تر MAXI از ماه جولای سال 2014 ارائه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد